• ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

چگونه برای آزمون Microsoft Azure Fundamentals آماده شدم

آژور Azure چیه ؟

خلاصه و ساده بخوام بگم حتما این چند ساله اخیر اسم کلود Cloud شنیده اید. شرکت ها برای ارائه سرویس های خود مجبور بودند تجهیزات سخت افزاری مثل سوئیج و روتر و سرور تهیه کنند، که نگهداری این تجهیزات هزینه و داستان های خودش رو داره.
شرکت های بزرگ تکنولوژی مثل مایکروسافت، آمازون و گوگل دیتاسنترهای بزرگی ایجاد کردند تا دیگر شرکت ها برای کاهش هزینه ها از این خدمات استفاده کنند. مجموع این سرویس ها خدمات ابری Cloud هست و هر کدام معمولا یک نام تجاری دارند که برای مایکروسافت آژور Azure هست.
حالا چرا Microsoft Azure Fundamentals ؟
این دوره و آزمون برای آزمون های دیگه مایکروسافت پیش نیاز و یا اجباری نیست ولی بشدت برای شروع توصیه می کنم. در این دوره با مفاهیم Cloud ، معرفی سرویس های Microsoft Azure، نحوه کار با آنها، قیمت و پشتیبانی سرویس ها آشنا خواهید شد.
چرا مدرک لازم دارم ؟
قطعا داشتن مدرک تنها، دلیلی بر متخصص بودن شخص نیست و در کنارش تجربه هم نیاز هست ولی داشتن مدرک ( اون هم مدرک رسمی مایکروسافت ) در موقعیت های شغلی ( داخل و خارج ایران ) میتونه کمکتون بکنه.
از کجا شروع کنم ؟
۱- برای شروع ابتدا آموزش رایگان مایکروسافت رو بخونید. ۱۲ ماژول هست که شامل آموزش متنی و ویدئو هست که آخر هر بخش یه امتحان کوچیک هم داره.
۲- بعد از اینکه دوره بالا رو کامل کردید، حالا نوبت کتاب هست. این کتاب رو حتما یکبار بخونید و چند روز مانده به امتحان هم خلاصه آخر هر فصل رو نگاه کنید.
اگر مشکل در خرید کتاب داشتید توو اینترنت PDF بگردید هست اگر هم پیدا نکردید پیام بدید براتون میفرستم.
۳- در آخر هم چند بار نمونه آزمون های آزمایش رو مرور کنید و روی تست ها مسلط بشید و برید برای امتحان اصلی. از این سایت ها می تونید نمونه سوالات رو پیدا کنید.
پروسه امتحان چه جوریه ؟
امتحان های مایکروسافت توسط Pearson به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار میشه که بنظر من آنلاین گزینه بهتری هست. البته با توجه به تاریخ این پست و ویروس کرونا آزمون های حضوری تا اطلاع ثانوی کنسل شده است.
سوال ها بصورت چند گزینه ای هست و سوال تشریحی نداره. مدت زمان آزمون ۶۰ دقیقه برای ۳۲ سوال هست. شما باید ۷۰۰ امتیاز لازم رو برای قبولی بگیرید.

0 مورد نقد و بررسی

خواندن مطلب بعدی ←

آشنایی با مایکروسافت اژور در یک نگاه

۷ مورد نظر

  • سلام ممنون میشم کتاب رو برام ایمیل کنید .
    با تشکر

  • سلام
    لطفا کتاب را برای بنده ارسال کنید

    سپاسگزارم

  • امیر جان سلام،

    تمامی دوره های آموزشی و آمادگی برای امتحانات توصیه می کنیم که از محتوای مایکروسافت لرن استفاده کنید و متاسفانه مایکروسافت هم کتاب ارائه نمی کنند و تمامی مسیر های آموزشی در مایکروسافت لرن هستند
    https://learn.microsoft.com/

  • سعید سلام،

    تمامی دوره های آموزشی و آمادگی برای امتحانات توصیه می کنیم که از محتوای مایکروسافت لرن استفاده کنید و متاسفانه مایکروسافت هم کتاب ارائه نمی کنند و تمامی مسیر های آموزشی در مایکروسافت لرن هستند
    https://learn.microsoft.com/

  • سلام وقت بخیر
    فکر کنم منظور دوستان از کتاب، اون کتابی هست که تو توضیحات ( شماره ۲ : عد از اینکه دوره بالا رو کامل کردید، حالا نوبت کتاب هست. این کتاب رو حتما یکبار بخونی …) هست . من متوجه نشدم منظور آقا محسن کدوم کتاب هست ؟

  • سلام ساسان جان
    منظور من این کتاب بود که فکر میکنم با یه سرچ بچه های ایران بتونن پی دی اف رو پیدا کنن
    https://www.amazon.ca/Exam-AZ-900-Microsoft-Azure-Fundamentals/dp/0136877184
    ولی همانطور که حمید گفت مایکروسافت لرن با آپدیت هایی که داده تمامی مطالب کتاب رو کاور میکنه

  • خیلی ممنونم بابت کتاب.
    آره فعلا موازی با محتوای جلسات هر هفته که شما زحمتش رو میکشین شروع کردم با course های پیشنهادی خود مایکروسافت لرن این لینک میرم جلو :
    https://learn.microsoft.com/en-us/training/courses/az-900t00

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین