• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با مایکروسافت پاور پلتفرم

کسب و کارهای مدرن بر اساس داده ها کار می کنند. روزانه، کاربران وظایفی مانند وارد کردن زمان خود برای حقوق و دستمزد، انجام وظایف بر مبنای فرآیندهای موجود، یا استفاده از داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های مربوط به کسب‌وکار را انجام می‌دهند. در دنیای مبتنی بر فناوری ما، کاربران می‌توانند به اطلاعات دست یابند و با داده‌ها تعامل داشته باشند، در حالی که وظایف شغلی ساده یا تکراری را خودکار می‌کنند. Microsoft Power Platform به کسب و کارها امکان می‌دهد راه‌حل‌هایی متناسب ایجاد کنند و در عین حال به آنان قدرت می‌دهد تا فناوری های سفارشی‌سازی شده را متحد کنند تا به همه افراد سازمان کمک شده و کسب‌وکار را با بینشی مبتنی بر داده هدایت کنند.

به کمک این پست از وبسایت مایکروسافت فارسی، ارزش کسب و کار و قابلیت های محصول Microsoft Power Platform را بیاموزید. برنامه های Power ساده ایجاد کنید، داده ها را با Microsoft Dataverse متصل کنید، یک داشبورد Power BI بسازید، یک فرآیند را با Power Automate خودکار کنید و با Microsoft Copilot Studio کار کنید.

در این مسیر آمورشی، شما با Power Fx آشنا می شوید که زبان برنامه نویسی low-code است که زیربنای قابلیت های Power Platform است. شما باید انواع کانکتورهای موجود و اهمیت Microsoft Dataverse را برای راه حل های تجاری بدانید. همچنین می‌آموزید که چگونه Power Platform با برنامه‌ها و سرویس‌های Microsoft 365، Microsoft Teams، Dynamics 365 و Azure Services کار می‌کند. در نهایت، یاد می‌گیرید که چگونه Copilot در Microsoft Power Platform می‌تواند کارها را به سادگی با توصیف کارهایی که باید برنامه انجام دهد از طریق چندین مرحله مکالمه ساده‌سازی کند.

پاور پلتفرم می تواند با کمک به شما برای عمل کردن، خودکارسازی و تجزیه و تحلیل، به هر کسب و کاری ارزش بیافزاید. با ساختن برنامه‌های سفارشی در Power Apps، فرآیندها را بر اساس داده‌هایی که در Power Automate جمع‌آوری می‌کنید، خودکار کنید و داده‌هایی را که در Power BI جمع‌آوری کرده‌اید تجزیه و تحلیل کنید.

کسب و کاری را در نظر بگیرید که دارای تجهیزات فناوری اطلاعات برای استفاده عمومی است. در حال حاضر، بررسی تجهیزات با مراجعه به دفتر فناوری اطلاعات، بررسی موجود بودن محصول، سپس نوشتن نام و نوع تجهیزات در یک دفترچه انجام می شود. کارمندان ممکن است مجبور شوند چندین بار قبل از در دسترس قرار گرفتن تجهیزات از IT بازدید کنند. آنها باید وظایف خود را کنار بگذارند تا شخصاً وضعیت تجهیزات را بررسی کنند یا اطلاعات و دانش آن را برای کارمندان جمع آوری کنند. گاهی اوقات کارمندان تجهیزات را بیش از آنچه در نظر دارند نگه می دارند و پرسنل فناوری اطلاعات زمانی را صرف ردیابی آن می کنند. علاوه بر این، اطلاعات مهم تجهیزات مانند شماره سریال و جزئیات گارانتی در جای دیگری در دفتر فناوری اطلاعات نگهداری می شود. چگونه پلتفرم Power می تواند این فرآیند را بهبود بخشد؟

Power Apps به شما امکان می‌دهد برنامه‌ای بسازید که تمام تجهیزات، وضعیت آن تجهیزات و جزئیات مهم مانند دستورالعمل‌های استفاده را داشته باشد. کارمندان با تلفن یا تبلت خود تجهیزات موجود را بررسی می‌کنند و در زمان مشخصی به سمت IT می‌روند، جایی که تجهیزات همراه با تمام یادداشت‌های لازم آماده است. Power Automate متوجه میشود که تجهیزات باید برگردانده شوند و ایمیل‌های یادآوری را برای کارمندان ارسال می‌کند. کاربران می بینند که چه زمانی تجهیزات از طریق برنامه رزرو می شود و برای تاریخ مشخصی در آینده درخواست ثبت می کنند. Power BI همه داده‌های تولید شده از برنامه را می‌گیرد و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا به مدیران فناوری اطلاعات شما کمک کند بفهمند چه تجهیزاتی بیشتر استفاده می‌شود و توسط چه کسی استفاده می‌شود. این بینش ها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا نیاز به خرید تجهیزات اضافی دارید، آیا برخی از کاربران یا بخش ها به تجهیزات اختصاصی نیاز دارند یا خیر، و اینکه چه زمانی تجهیزات شما به پایان مفید خود رسیده است.

این تنها یک سناریوی متداول است که در آن پلتفرم Power می‌تواند نحوه عملکرد کسب‌وکارها را تغییر دهد.

پلتفرم ابری Azure متشکل از صدها محصول و خدمات ابری است که به شما کمک می‌کند راه‌حل‌های جدیدی را برای حل چالش‌های امروز و آینده به وجود آورید. این خدمات از سرویس‌های ذخیره‌سازی داده‌ها گرفته تا ماشین‌های مجازی تا خدمات هوش مصنوعی را شامل می‌شود. سرویس های Microsoft Azure این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با ابزارها و چارچوب های دلخواه خود، برنامه ها را در چندین ابر، در محل و در edge بسازید، اجرا و مدیریت کنید.

سرویس های Power Platform و Azure مکمل یکدیگر هستند و امکان استفاده از آنها در کنار هم بی پایان است. سرویس‌های Azure را می‌توان با Power Platform برای کمک به مدرن‌سازی سیستم‌های قدیمی، خودکارسازی فرآیندها و ایجاد راه‌حل‌های تحلیلی پیشرفته استفاده کرد.

برای قدم گذاشتن در مسیر هیجان انگیز مایکروسافت پاور پلتفرم از طریق این لینک شروع کنید.

0 مورد نقد و بررسی

→ خواندن مطلب قبلی

آشنایی با مایکروسافت ۳۶۵

خواندن مطلب بعدی ←

آشنایی با Dynamics 365

محبوب ترین