• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با مایکروسافت Fabric

مایکروسافت Fabric یک راه‌حل تحلیلی همه‌جانبه برای شرکت‌ها است که همه چیز از جابجایی داده تا علم داده، تجزیه و تحلیل بلادرنگ و هوش تجاری را پوشش می‌دهد. علم داده و data lake ها را ادغام می کند و ویژگی هایی مانند OneLake، Data Factory، Synapse، Data Activator و Power BI2 را ارائه می دهد.

در اینجا برخی از اجزای اصلی و مزایای مایکروسافت Fabric آورده شده است:

مهندسی داده: یک پلتفرم Spark (اسپارک یک فریم‌ورک متن‌ باز است که تعدادی پلتفرم، سیستم و استانداردهای به هم پیوسته را برای پروژه‌های بیگ دیتا ارائه می‌دهد.) در سطح جهانی را ارائه می‌کند، که مهندسان داده را قادر می‌سازد تا تبدیل داده‌ها را در مقیاس بزرگ انجام دهند و داده‌ها را از طریق lakehouse دموکراتیک کنند. (زمانی که ما دیتا یا داده‌ها را دموکراتیک می‌کنیم در حقیقت آن‌ها را آزاد گذاشته‌ایم تا تمامی کارکنان یک سازمان صرف نظر از تخصص فنی آن‌ها بتوانند به دیتا دسترسی داشته باشند)

Data Factory: نوت‌بوک‌ها (نوت بوک ابزاری است که تیم های داده برای کاوش، مدل سازی و تجسم داده های خود با کد استفاده می کنند.) و کارهای spark را قادر می‌سازد تا برنامه‌ریزی و هماهنگ شوند.
OneLake: یک دریاچه داده یکپارچه که به شما امکان می‌دهد هنگام استفاده از ابزارهای تحلیلی دلخواه، داده‌ها را در جایی که هستند حفظ کنید.

مایکروسافت Fabric یک پلتفرم تجزیه و تحلیل سرتاسری است که محیطی واحد و یکپارچه را برای متخصصان داده و تجارت برای همکاری در پروژه های داده فراهم می کند. Fabric مجموعه ای از خدمات یکپارچه را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد داده ها را در یک محیط واحد دریافت، ذخیره، پردازش و تجزیه و تحلیل کنید.

مایکروسافت Fabric ابزارهایی را هم برای شهروندان و هم برای متخصصان داده حرفه ای فراهم می کند و با ابزارهایی که کسب و کار برای تصمیم گیری به آن نیاز دارد یکپارچه می شود. Fabric شامل خدمات زیر است:

  • مهندسی داده
  • یکپارچه سازی داده ها
  • ذخیره سازی داده ها
  • تجزیه و تحلیل بلادرنگ
  • علم داده
  • هوش تجاری

تجزیه و تحلیل مقیاس پذیر می تواند پیچیده، تکه تکه و گران باشد. با مایکروسافت Fabric، لازم نیست تمام وقت خود را صرف ترکیب خدمات مختلف از فروشندگان مختلف کنید. در عوض، می‌توانید از یک محصول واحد استفاده کنید که به راحتی قابل درک، راه‌اندازی، ایجاد و مدیریت است. Fabric تجربیات و ابزارهای بهینه شده برای افراد را در یک رابط کاربری یکپارچه ارائه می دهد.

علاوه بر یک تجربه کاربری ساده و مشترک، Fabric یک SaaS است که تمام داده‌های شما در یک قالب باز در OneLake ذخیره می‌شود. OneLake توسط همه موتورهای تجزیه و تحلیل موجود قابل دسترسی است. Fabric مقیاس پذیری، مقرون به صرفه بودن، دسترسی از هر نقطه با اتصال به اینترنت و به روز رسانی و نگهداری مداوم توسط مایکروسافت را ارائه می دهد.

OneLake Fabric به صورت مرکزی اداره می شود و برای استفاده اشتراکی باز است. داده‌ها در یک مکان ایمن و کنترل شده هستند، در حالی که برای کاربرانی که باید در سراسر سازمان شما دسترسی داشته باشند، قابل کشف و در دسترس باقی می‌مانند. مدیریت Fabric در مرکز مدیریت (admin center) متمرکز است. در مرکز مدیریت می‌توانید گروه‌ها و مجوزها را مدیریت کنید، منابع داده و گیت وی  ها را پیکربندی کنید و استفاده و عملکرد را نظارت کنید. همچنین می‌توانید به APIها و SDKهای مدیریت Fabric در مرکز مدیریت دسترسی داشته باشید، که می‌توانید از آن‌ها برای خودکارسازی کارهای رایج و ادغام Fabric با سیستم‌های دیگر استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر به منابع زیر رجوع کنید:

صفحه اصلی محصول

مسیر آموزشی مایکروسافت Fabric

آشنایی با admin center مایکروسافت Fabric

0 مورد نقد و بررسی

→ خواندن مطلب قبلی

آشنایی با Microsoft Viva

خواندن مطلب بعدی ←

رویداد AI in Azure Security

محبوب ترین