• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

از Cloud Adoption Framework (CAF) چه میدانیم؟

Microsoft Cloud Adoption Framework برای Azure یک چارچوب چرخه حیات کامل است که معماران کلاود، متخصصان فناوری اطلاعات و تصمیم گیرندگان تجاری را قادر می سازد به اهداف مهاجرت به کلاود خود دست یابند. این چارچوب بهترین شیوه ها، اسناد و ابزارهایی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا استراتژی های تجاری و فناوری را برای کلاود ایجاد و پیاده سازی کنید.
Cloud Adoption Framework بهترین شیوه های انتقال به کلاود را از کارمندان، شرکا و مشتریان مایکروسافت گرد هم می آورد. این چارچوب ابزارها و راهنمایی‌های متنوعی را فراهم می‌کند. ابزارهای موجود به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های فن‌آوری، کسب‌وکار و پرسنل خود را شکل دهید تا به بهترین نتایج تجاری ممکن دست پیدا کنید.
هر روش ذکر شده در تصویر انتهایی این مطلب بخشی از چرخه حیات انتقال به کلاود است. Cloud Adoption Framework از شما در هر مرحله از سفر ابری شما پشتیبانی می کند. نمودار زیر نشان می دهد که چگونه این چارچوب از متدولوژی ها به عنوان رویکردهایی برای غلبه بر موانع رایج استفاده می کند.

زیرساخت های مبتنی بر ابر به طور اساسی نحوه یافتن، استفاده و ایمن سازی منابع فناوری را در سازمان شما تغییر می دهد. به طور سنتی، سازمان ها مالکیت و مسئولیت تمام جنبه های فناوری خود، از زیرساخت تا نرم افزار را بر عهده می گرفتند. در عوض حرکت به ابر به سازمان شما امکان می دهد منابع را فقط در صورت نیاز تهیه و مصرف کند. اگرچه ابر انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای در انتخاب طراحی ارائه می‌دهد، اما سازمان شما برای اطمینان از موفقیت به یک روش ثابت برای پذیرش فناوری‌های ابری نیاز دارد. Microsoft Cloud Adoption Framework برای Azure این نیاز را برآورده می‌کند و به هدایت تصمیمات شما در طول سفر ابری شما کمک می‌کند.

مراحل انتقال به ابر وسیله ای برای رسیدن به هدف است. پذیرش موفقیت آمیز ابر قبل از انتخاب هر فروشنده پلت فرم ابری آغاز می شود. زمانی شروع می شود که تصمیم گیرندگان کسب و کار و فناوری اطلاعات متوجه می شوند که ابر می تواند یک هدف تغییر کسب و کار خاص را تسریع بخشد. چارچوب پذیرش ابری به تصمیم گیرندگان کمک می کند تا استراتژی های کسب و کار، فرهنگ و تغییرات فنی را برای دستیابی به نتایج مطلوب کسب و کار هماهنگ کنند.

Cloud Adoption Framework راهنمایی فنی برای Microsoft Azure ارائه می دهد. ممکن است مشتریان سازمانی همچنان در تلاش برای انتخاب یک فروشنده ابری باشند یا ممکن است یک استراتژی چند ابری داشته باشند. برای این موقعیت‌ها، چارچوب هر زمان که ممکن است، راهنمایی‌های ابری را برای تصمیم‌های استراتژیک ارائه می‌کند.

مخاطبان مورد نظر

این راهنمایی بر تجارت، فناوری و فرهنگ سازمان ها تأثیر می گذارد. نقش های تحت تأثیر عبارتند از:

  • رهبران کسب و کار
  • تصمیم گیرندگان کسب و کار
  • تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات
  • دارایی، مالی، سرمایه گذاری
  • مدیران سازمانی
  • عملیات فناوری اطلاعات
  • امنیت و انطباق فناوری اطلاعات
  • حاکمیت فناوری اطلاعات
  • صاحبان توسعه
  • صاحبان عملیات
  • کارشناسان موضوع کسب و کار

هر نقش از واژگان منحصر به فردی استفاده می کند و هر کدام اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد متفاوتی دارند. یک مجموعه از محتوا هرگز نمی تواند به طور موثر همه مخاطبان را مورد توجه قرار دهد.

یک معمار کلاود به عنوان یک رهبر فکری و تسهیل کننده عمل می کند و این مخاطبان را گرد هم می آورد. این مجموعه از راهنماها برای هدایت تصمیم‌گیری و کمک به معماران ابری طراحی شده‌اند تا ارتباطات مناسبی با مخاطبان داشته باشند. تحول کسب و کار که توسط کلاود قدرت می‌یابد، به نقش معمار ابر برای کمک به هدایت تصمیم‌گیری‌ها در سراسر سازمان و فناوری اطلاعات متکی است.

اگر سازمان شما با Azure تازه آشنا شده است، با اطمینان از درک و مستندسازی تصمیمات همسویی پایه شروع کنید . هنگامی که تحول دیجیتال شرکت شما شامل فضای ابری می شود، داشتن درک این مفاهیم اساسی به شما در طول فرآیند پذیرش ابر کمک می کند.

image description: CAF overview
image source: Microsoft Learn
Read more: https://lnkd.in/du3U4Wmt

#caf #cloudadaptionframework #azure #microsoftlearn #cloudmigration #msfarsi

The Microsoft Cloud Adoption Framework for Microsoft Azure is a full lifecycle framework that enables cloud architects, IT professionals, and business decision makers to achieve their cloud adoption goals. It provides best practices, documentation, and tools that help you create and implement business and technology strategies for the cloud.
Following best practices for the Cloud Adoption Framework allows your organization to better align business and technical strategies and ensure success.
The Cloud Adoption Framework brings together cloud adoption best practices from Microsoft employees, partners, and customers. The framework provides tools, guidance, and narratives. The tools it includes help you shape your technology, business, and people strategies to achieve the best business outcomes possible through your cloud adoption effort.

0 مورد نقد و بررسی

→ خواندن مطلب قبلی

نمونه هایی از سرویس های PaaS در Microsoft Azure

خواندن مطلب بعدی ←

رویداد مایکروسافت فارسی “Azure Data Fundamentals”

محبوب ترین