• ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

مبانی خدمات هوش مصنوعی Azure

مبانی خدمات هوش مصنوعی Azure

هوش مصنوعی (AI) دنیای ما را تغییر می دهد و به سختی صنعتی وجود دارد که تحت تأثیر قرار نگرفته باشد. از مراقبت‌های بهداشتی بهتر گرفته تا ایمنی آنلاین، هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا با برخی از بزرگترین مشکلات جامعه مقابله کنیم.

سرویس‌های هوش مصنوعی Azure مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند که خودکارسازی را برای لودهای کاری در زبان، دید، جستجوی هوشمند، تولید محتوا و موارد دیگر باز می‌کند. پیاده سازی آنها ساده است و نیازی به دانش تخصصی هوش مصنوعی ندارند.

سازمان‌ها از خدمات هوش مصنوعی Azure به روش‌های نوآورانه استفاده می‌کنند، از جمله در داخل روبات‌ها تا با ابراز خوشحالی، نگرانی و حتی خنده، با افراد مسن ارتباطی شبیه زندگی فراهم کنند. در موارد دیگر، دانشمندان از هوش مصنوعی برای محافظت از گونه‌های در حال انقراض با شناسایی حیواناتی که در تصاویر سخت پیدا می‌شوند، استفاده می‌کنند. این قبلاً کاری وقت گیر و مستعد خطا بود، که سرویس Azure AI Vision می تواند آن را به سرعت و با درجه ای از دقت کامل انجام دهد و دانشمندان را برای انجام کارهای دیگر آزاد کند.

سرویس‌های هوش مصنوعی Azure قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند که می‌توان آن‌ها را در برنامه‌های وب یا تلفن همراه، به روشی ساده برای پیاده‌سازی، تعبیه کرد. این خدمات هوش مصنوعی شامل تشخیص تصویر، پردازش زبان طبیعی، گفتار، جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و غیره است. بیش از ده ها سرویس مختلف وجود دارد که می توانند به طور جداگانه یا با هم برای افزودن قدرت هوش مصنوعی به برنامه ها استفاده شوند.

بیایید به چند نمونه از کارهایی که می توان با خدمات هوش مصنوعی Azure انجام داد نگاهی بیندازیم. از سرویس ایمنی محتوای هوش مصنوعی Azure می‌توان برای شناسایی محتوای مضر در متن یا تصاویر، از جمله محتوای خشونت‌آمیز یا نفرت‌انگیز، و گزارش شدت آن استفاده کرد. از سرویس Azure AI Language می توان برای خلاصه کردن متن، طبقه بندی اطلاعات یا استخراج عبارات کلیدی استفاده کرد. سرویس Azure AI Speech قابلیت‌های قدرتمند گفتار به متن و متن به گفتار را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد گفتار را به طور دقیق به متن یا متن به صدای صوتی طبیعی رونویسی کنید.

خدمات هوش مصنوعی Azure بر اساس سه اصل است که به طور چشمگیری سرعت ورود به بازار را بهبود می بخشد:

از پیش ساخته شده و آماده استفاده است
از طریق API ها قابل دسترسی است
موجود در Azure

خدمات هوش مصنوعی Azure از پیش ساخته شده و آماده استفاده 
هوش مصنوعی برای همه به جز بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری، به دلیل عوامل متعددی از جمله حجم زیاد داده‌های مورد نیاز برای آموزش مدل‌ها، حجم عظیمی از توان محاسباتی مورد نیاز و بودجه برای استخدام برنامه‌نویس‌های متخصص، بازدارنده بوده است. خدمات هوش مصنوعی Azure با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی از پیش آموزش‌دیده برای ارائه هوش مصنوعی به عنوان یک سرویس، هوش مصنوعی را برای مشاغل در هر اندازه‌ای در دسترس قرار می‌دهد. سرویس‌های هوش مصنوعی Azure از Azure Compute با کارایی بالا برای استقرار مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته به عنوان منابع استفاده می‌کنند و دهه‌ها تحقیق را در اختیار توسعه‌دهندگان با تمام سطوح مهارت قرار می‌دهند.

خدمات هوش مصنوعی Azure مجموعه ای از خدمات با قابلیت های مناسب برای موارد استفاده در بخش ها و صنایع است.

به عنوان مثال، در آموزش، Immersive Reader برای حمایت از دانش آموزان با انطباق با نیازهای آنها استفاده می شود. دانش‌آموزان می‌توانند نیازهای مختلفی داشته باشند، مانند تمایل به خواندن آهسته‌تر، ترجمه کلمات یا متن به زبان دیگر، یا دیدن تصاویر برای کمک به درک خود. Immersive Reader به دانش‌آموزان با نیازهای مختلف کمک می‌کند تا با سرعت خودشان و به روش خودشان یاد بگیرند.

در حالی که خدمات هوش مصنوعی Azure را می توان بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار داد، برخی از خدمات هوش مصنوعی را می توان برای تطابق بهتر با نیازهای خاص سفارشی کرد. قابلیت های سفارشی سازی در Azure AI Vision، Azure AI Speech و Azure OpenAI همگی به شما امکان می دهند داده ها را به مدل های موجود اضافه کنید.

به عنوان مثال، در ورزش، ورزشکاران و مربیان Azure AI Vision را برای بهبود عملکرد و کاهش آسیب‌دیدگی سفارشی می‌کنند. یک نرم افزار به موج سواران اجازه می دهد ویدیو آپلود کنند و بینش ها و تحلیل های تولید شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنند. این بینش ها می تواند توسط مربیان، پزشکان، داوران و پخش کنندگان رویداد استفاده شود.

خدمات هوش مصنوعی Azure از طریق APIها قابل دسترسی است
سرویس‌های هوش مصنوعی Azure برای استفاده در محیط‌های توسعه مختلف، با حداقل کدنویسی طراحی شده‌اند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق REST API و کتابخانه‌ها، به خدمات هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند یا آنها را با ابزارهایی مانند Logic Apps و Power Automate ادغام کنند. API ها رابط های برنامه نویسی کاربردی هستند که اطلاعات مورد نیاز برای استفاده یک جزء از خدمات دیگری را تعریف می کنند. APIها اجزای نرم افزار را قادر می سازند تا با هم ارتباط برقرار کنند، بنابراین می توان یک طرف را بدون توقف کار طرف دیگر به روز کرد.

خدمات هوش مصنوعی Azure در Azure در دسترس هستند
خدمات هوش مصنوعی مبتنی بر ابر هستند و از طریق منابع Azure قابل دسترسی هستند. این بدان معنی است که آنها به همان روشی که سایر خدمات Azure مانند پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS)، زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) یا سرویس پایگاه داده مدیریت شده مدیریت می شوند. پلتفرم Azure و Resource Manager یک چارچوب ثابت برای همه خدمات Azure شما، از ایجاد یا حذف منابع گرفته تا در دسترس بودن و صورت‌حساب، ارائه می‌کند.

منابع خدمات هوش مصنوعی Azure را ایجاد کنید

سرویس‌های هوش مصنوعی Azure مبتنی بر ابر هستند و مانند همه سرویس‌های Azure، باید منبعی برای استفاده از آنها ایجاد کنید. دو نوع منبع خدمات هوش مصنوعی وجود دارد: چند سرویس یا تک سرویس. الزامات توسعه شما و اینکه چگونه می خواهید هزینه ها صورتحساب شود، تعیین کننده انواع منابع مورد نیاز شما است.

منبع چند سرویس: منبع ایجاد شده در پورتال Azure که دسترسی به چندین سرویس هوش مصنوعی Azure را با یک کلید و end point فراهم می کند. زمانی که به چندین سرویس هوش مصنوعی نیاز دارید یا در حال بررسی قابلیت های هوش مصنوعی هستید، از منابع خدمات هوش مصنوعی Azure استفاده کنید. وقتی از یک منبع خدمات هوش مصنوعی Azure استفاده می کنید، تمام خدمات هوش مصنوعی شما با هم صورتحساب می شود.
منابع تک سرویس: منبعی ایجاد شده در پورتال Azure که دسترسی به یک سرویس هوش مصنوعی Azure مانند Speech، Vision، Language و غیره را فراهم می کند. هر سرویس هوش مصنوعی Azure یک کلید و end point منحصر به فرد دارد. این منابع ممکن است زمانی استفاده شوند که فقط به یک سرویس هوش مصنوعی نیاز داشته باشید یا بخواهید اطلاعات هزینه را جداگانه ببینید.
شما می توانید یک منبع را به چندین روش ایجاد کنید، مانند پورتال Azure.

 

برای ادامه مطالعه این مطلب و مطالب دیگر و آموزش تصویری دسترسی، ایجاد و مدیریت سرویس های ابری هوش مصنوعی مایکروسافت آژور به این لینک مراجعه کنید.

0 مورد نقد و بررسی

→ خواندن مطلب قبلی

شیرپوینت چیست و چه مزایایی را برای سازمان ها ایجاد می کند؟

خواندن مطلب بعدی ←

AZ-900 RECAP

محبوب ترین